Underbart

Helgen innehöll bland annat lite djurspotting: giraffer, vattenbufflar, dikdik (världens minsta antilop), flamingos, krokodiler, vårtsvin , babianer etc

 

Mitt i detta skumpiga äventyr lättade även Lilly sin blåsa, på mig. Man tackar.

 

När vi sedan skulle äta var utbudet tämligen begränsat och kyckling och ris skulle ta över 1 h. Det vi serverades var en frukt/grönsakssallad bestående av 4 st gurkskivor, 4 tomatskivor, 2 st små bananer och några apelsinklyfter. Till denna festmåltid; ris och vatten. HAHAH! Vilken hit

 

Besökte kyrkan i söndags. Den ligger tvärs över vägen och hör till stationen. Bönen kl. 8 och bibelstudiet kl.9 hoppades dock över och vi satsade istället på gudstjänsten kl.10 (ungefär).

 

Efter 2 ½ h var det dags för barnen att gå till söndagsskolan. Stackarna! Då hade kören dansat och sjungit några sånger, vi fått ställa oss upp för att bli presenterade och ett par som nyss förlovat sig blivit framtagna för kramar och lyckönskningar. Kanske något att införa hemma ? ;P Allt detta förutom prat, bön och mycket annat som jag inte förstod eftersom allt var på swahili…

Som den Nanny jag är var jag ute med barnen större delen av gudstjänsten (som varade i 4 h!). Lilly och jag pratade med massajer som vallade kor och getter, medan Kevin satt på pastorns kontor och drack cocacola...

 

 

Annars är svaret på de vanligaste frågorna som frågas ungefär 5 gånger varje dag följande, ” Ja, jag är gift och nej Lilly är inte till salu”. Så mamma, ringen fungerar.

 

Har fått lite frågor om min adress så här kommer den:

Alice Sjögren

C/O Habari Maalum Media

P.O BOX 7292

ARUSHA

TANZANIA

Ett nytt simkort med följande telefonnummer är nu införskaffat: +255 752254439

Over and out

 


Kommentarer
Postat av: camilla

Allan! Jag älskar din update, så gött å läsa! Di kan det där med att skriva:) Det ser fint ut där nere, lite dammigt ja..! haha. vi saknar dig, stor kram

2010-09-07 @ 18:57:44
Postat av: mandiiii

ahahahhah! klockrent! you go ahead. Alskar alla dina updateringar! love you!

2010-09-07 @ 20:51:33
Postat av: Lojsan

Hahaha, lättade på blåsan på dig....! Al, al, al.. sköning! Grymt roligt att läsa om dina äventyr i Afrikat =) Fortsätt med uppdateringarna! Miss yous! Pösssss kössss!

2010-09-07 @ 22:08:40
Postat av: Andreas

Vilket underbart spännande liv du lever, Alice!Ruskigt roligt att följa din blogg :)



Ta hand om dig och barnen! :)

2010-09-08 @ 07:41:18
Postat av: Jenny W

Underbart att läsa! Det verkar bli riktigt roligt! :)

Ta hand om dig, FRU Sjögren!

2010-09-08 @ 07:55:46
Postat av: Frida

Haha härligt Alice! Det är kanske ingen hit att sälja Lilly och gött att ringen funkar :)Härligt att läsa dina inlägg! Hoppas att vattnet har kommit tillbaka! Pussar på dig!

2010-09-09 @ 10:23:57
Postat av: Frida

Haha härligt Alice! Det är kanske ingen hit att sälja Lilly och gött att ringen funkar :)Härligt att läsa dina inlägg! Hoppas att vattnet har kommit tillbaka! Pussar på dig!

2010-09-09 @ 10:24:57
Postat av: Frida

Hoppsan det kom två gånger...

2010-09-09 @ 10:25:48
Postat av: Sara Andersson

Alice! Vad roligt att lasa din blogg! Du verkar anda ha det grymt! Det dar med internet svarigheter kanner vi igen har i Indien, men som tur ar har vi internetcafe runt hornet.

Las min blogg om du hinner o orkar nan dag. :) Du ar tuff du som drar till Afrika, kelar med giraffer och star emot (frestande?) frierier! Nar blev du gift liksom?? ;)

KRAM

2010-09-13 @ 15:10:01
URL: http://lokmanyanursingcollege.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0