This is life

TACK TACK TACK för alla kommentarer. Det är verkligen guld värt och värmer mitt hjärta!

Eftersom ingen har frågat, men alla egentligen undrar så svarar jag härmed på frågan: hur är vädret?

Jo, tackar som frågar. Det är kallt på morgonen ca 12 grader fram till kl.9 ungefär sen ligger det på stadiga 27-30 grader. Så helt okej för en viking som mig. Dock bör ni inte förvänta er att jag är brun. Inga bara axlar eller knä är det som gäller och jag brukar försöka följa det.  Som mzungo skiljer man sig rätt mycket från mängden ändå om jag säger så. I bästa fall kommer jag därför komma hem med en bonnebränna..

Det blir tydligare bara varmare och varmare också samtidigt som det denna månad, enligt de lärda, har varit ovanligt kallt för årstiden. Familjen Sjögrens vanliga tur när de är på långresa med andra ord. (Dubai har inte haft så ostadigt väder på flera år, Australien har inte varit så kallt och blött på 100 år…etc) ;P


För alla oroliga själar som ligger vakna på nätterna (mamma och Andreas) kan jag härmed också meddela att vi hittills har ätit nästan enbart ”svensk” mat. Så jag kommer garanterat komma hem i samma skick som innan resan. Jag är dock sugen på ugali, majs och bönor, getkött och pliau så jag får nog lägga in ett önskemål till Raheli som är kvinnan som jobbar här hos oss. Hon pratar för övrigt bara swahili så det tog ett tag innan jag fattade vad det var hon ville att jag skulle handla. Kom sen på att det var en 25 kg mjölsäck!.Hahah, en liten kille slängde upp säcken på sin pakethållaren och cyklade hem den för mig. Då blev både jag, Lilly och framförallt min rygg glada :D

Söndagen spenderades i Tarangire National Park. Jag kan inte sluta förundras över den mäktiga syn när giraffer, eletanter, 4 geparder, leopard, massa zebror, gnuer, antiloper, strutsar, apor, örnar etc etc springer fram över savannen. WOW! Efter en fulländad 14 timmars dag i 30 gradig värme kom vi alla åter hem sucktandes efter en dusch. Kom det nåt vatten? Nej! I dessa torrperiodens tider är det brist på vatten och det som finns får bara användas för nödvändiga ändmål. Vad bedöms som nödvändigt egentligen? När man inte duschat på 6! dagar? Kanske, om man tänker på de människorna som finns i min närhet...;P

Jag lever, trivs och frodas

Hej

 Ser ni bebisapan?! Hur söt som helst


Kommentarer
Postat av: Djerf

Härligt att läsa om dina äventyr och se dina fina bilder! Vi fortsätter att följa dig för att få känslan att vi är med på resan...

Hälsa Paula, Ulrik och barnen!

Blessings!

2010-09-21 @ 21:57:54
Postat av: Sofia Utbult

Åh, av kul att få följa med lite i Afrikalivet. Och vilka härliga bilder! Stor kram till dig Alice

2010-09-22 @ 10:36:06
Postat av: mandis

åh love, du är ju underbar!

2010-09-23 @ 09:01:00
URL: http://mandik.blogg.se/
Postat av: Siss

Underbart med ett nytt inlägg samt så härliga bilder. Den bilden på dig och Lilly är ju ljuvlig!

Saknar dig här hemma!

Puss

2010-09-23 @ 09:29:18
Postat av: Olivia

Verkligen ljuvlig läsning. Du är så skön Alice. Vissa kallar dig allan. ja gillar det=)

Häftigt med alla djur! och superfina bilder på dig och barnen. en liten paula=)



Kul att du skriver så ofta!

Idag har massa löv fått röd orange färg.

Over and out!

Peace love and understanding!

2010-09-23 @ 10:13:54
Postat av: sara

Underbart alice! Låter som om du trivs med tillvaron :) Alltid härligt att läsa dina uppdateringar! PUSS

2010-09-23 @ 17:02:48
Postat av: camilla

haha underbart! du har verkligen en förmåga att skriva allan! keep it up. snygga bilder med! Lilly är ju så himla göllig också:) å gissa vad jag fick på posten igår? jo ett brev minsann, från afrika, inte dåligt! såg direkt att det var från dig:) va göllig du är! väntar nu på att få öppna det:)



Fortsätt ta hand om dig, vi saknar dig här hemma! peace and love

2010-09-25 @ 16:41:23
Postat av: Frida

Haha Alice du är härlig! Ingen dusch på flera dagar, haha underbart! Men du har en go naturlig doft :)Vilka fina bilder, det ser verkligen ut som safarin var lyckad! Och Vad söt Lily är! Hallego Saknar dig! Kramar

2010-09-25 @ 22:57:57
Postat av: lena

Jag älskar dig o allt du skriver!

Vill höra mer så fort det går!!!!

2010-09-26 @ 20:59:13
Postat av: Lotti

Alice! Vilket fantastiskt äventyr du verkar vara ute på! Otroligt att föreställa sig att du befinner dig i Afrika, det är grymt! Ta hand om dig! Massa kramar Lotti

2010-09-28 @ 18:17:32
Postat av: Alderblads

Hej alice!

Saknade dig igår på kalaset, inte ens Arnfinn dök upp... men din mor och Oliver höll ställningen!

Roligt att läsa dina inlägg och bilder.

Saknar dig, pussar o kramar från Alderblads på tennisvägen

2010-10-02 @ 10:46:53
Postat av: Sara

Hej Alice! Vilka bilder! Ser verkligen exotiskt ut. Du och lilltjejen maste verkligen sticka ut, hon ser ju typ ut som KallesKaviar! Valdigt sott kort pa er bada tva.

Haha, bonnbrannan, sa klockrent. Du och jag kan flasha vara snygga bonnbrannor nar vi kommer hem! Jag kannder mig mycket vagad idag med shorts, nedanfor knana saklart och ett linne, langt ner over rumpan. Men sa har man en stor sjal over brost och axlar.

Min mamma o pappa har nu skickat ivag en pase pa 1,8 kg med svenskt godis-tack! Hihi, jag och Sofie ska gotta oss...

Ha det och ta hand om dig! Kram

2010-10-02 @ 12:09:18
URL: http://lokmanyanursingcollege.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0