Hej Tanzania

Varm luft (25 grader) , exotiska dofter och många nya ljud slog emot oss då vi efter en 14 h resa klev ur flygplanet på Kilimanjaro International Airport. Underbart!

Resan var något av en pärs, men alla våra 30! väskor gick igenom och kom fram vilket väl kan ses som ett under. Barnen var duktiga och kämpade på väl.

Stämningen är fin, men en väldigt stor omställning för alla och kanske främst barnen. Koka vatten, sova under myggnät, kackerlackor i sängar och skåp och få 3 strålar vatten i duschen, skumpa fram på lervägar som helt klart sett bättre dagar är bara  några av sakerna som måste bli vår vardag.

 

Jag fick största kramen av Baselisa och Reuben. Väldigt roligt att se några bekanta ansikten. Känns skönt att man vet lite hur saker och ting fungerar + hittar i området.

 

Vår bil har inte kommit än, men ska förhoppningsvis komma nästa vecka. Detta gör att vi blir ganska begränsade eftersom vi bor hyfsat isolerat. Tanken att barnen skulle börja skolan igår, onsdag, förkastade vi ganska snabbt.  Fredag blir bättre. Hoppas på att de har vant sig lite mer till dess.

 

Det är väldigt torrt och dammigt. Har inte kommit något regn sedan i maj och väntas inte förrän i slutet av oktober!  Så det borde vara lite grönare och härligare då mamma och Karin kommer ner  :D.

 

Den utlovade fiberinternetkabeln som skulle varit nergrävd och klar i juli har ännu inte påbörjats så när nätet fungerar som bäst är hastigheten typ 0,5 MB. Så det är tveksamt hur mycket jag kan vara uppkopplad och höra av mig.

Mitt simkort sen förra gången funkar inte, men ska köpa ett nytt så fort jag kommer in till stan...

peace out

 


Kommentarer
Postat av: Alice Johnsson

Allan! Vilken fin blogg, vad stolt jag blir över dig : )! Känns bra att veta att du landat och mår väl!

Ser fram emot 19 dec : ).

Puss

2010-09-02 @ 15:17:28
Postat av: Johanna Hauptmann

härligt att möta välbekanta ansikten!!! Skönt att allt gick bra på vägen ner och att väskorna kom med ;)



Ta hand om dig Alice och njut av allt damm och den goa, afrikanska värmen! KRAM

2010-09-02 @ 15:56:25
Postat av: Rebecca Zakrison

Det låter verkligen som Afrika.. Haha! Vilka fina bilder du har. Du är så söt. Och härlig. Stort lycka till med allt! Ser fram emot att följa din höst här. Kraaaam

2010-09-02 @ 16:11:44
Postat av: Jojjsan

Darl! Gutt att höra att du e safe på marken igen! Hoppas du har d fint på slätta =) Ta hand om dig o d dina!

STOR KRAM

2010-09-02 @ 20:20:51
Postat av: Lina

Alice! Underbart det låter! Exotiskt! Ser fram emot att följa ditt äventyr :) ta hand om dig. kramar

2010-09-02 @ 23:55:02
URL: http://linadolfsson.blogg.se/
Postat av: anton

kul med bloggar, jag gillar bloggar, gillar bloggerskor och kommer följa denna slaviskt...

2010-09-03 @ 01:16:40
Postat av: Clara

Alice! Flitigt att du har skaffat blogg. Så roligt att följa ditt liv i Tanzania, du har ju så mycket härligt framför dig!! Inte utan att jag blir lite avis, Afrika är ju så underbart! Längtar till jag får återvända och under tiden kan jag ju nu följa dina äventyr där nere!



Har du någon adress?!



Själv åker jag mellan Jönköping och Stockholm och söker jobb vilket är extremt tråkigt men jag tror att Gud har nåt bra för mig.



Kram!

2010-09-03 @ 09:32:10
Postat av: Olivia Flodén

Underbara Alice. Vet inte varför ja är så känslig nu för tiden men ditt inlägg får mig nästan till tårar. Sitter på jobbet så böla är inte riktigt läge. Men fantastiskt att få höra lite om ankomsten och din entusiasm!



30 väskor!!! låter ju galet! skönt att allt kom med!

Jag funderar fibrilt på hur ja och simon skulle kunna komma och hälsa på dig. Man vill ju passa på!=) man skulle ju till och med kunna bestiga kilimanjaro! vi får suga på den!



Hälsa Paula och Ulrik så mycket! Vi tänker och ber för dig. Bg drog igång i måndags med den tappra skaran på 4 personer!



Stora kramen!

2010-09-03 @ 10:43:46
Postat av: Cathrine

Oh Alince! Du är modig. Jag had aldrig klarat dessa äckliga djur. Usch! Men man vänjer sig väl...

Skönt att höra att ni är framm och att gått bra.

Det skall bli spännade att följa dig under denna resa. Ha det bra och ta hand om dig.

Johan, André och Mats hälsar många kramar till dig.

Cathrine

2010-09-03 @ 13:28:19
URL: http://alicesjogren.blogg.se/
Postat av: Johan Dahl

Man vill verkligen <A href="http://www.dahlsafaris.se">resa ner till Tanzania i ljusaste Afrika</A> när man läser din blogg.

2011-01-03 @ 11:13:31
URL: http://www.dahlsafaris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0