Livets tankar och funderingar

Hej alla sköningar!


Veckan har rullat på rätt bra och inga så värst utstickande saker som jag kan komma på just nu har hänt. I torsdags drabbades jag av en första släng av hemlängtan. Men det gick över rätt fort. Hör väl till antar jag, men ingen fara på taket. Sånt hör livet till


Har de närmsta dagarna också funderat på varför jag gillar detta land så mycket att jag tagit studieuppehåll för att spendera 4 månader av min ungdom bland svett, damm, värme, kor och getter, massajer, andra kulturer, mat, människor, nytt språk etc. Vad drar mitt hjärta hit helt enkelt?


Och det jag främst har kommit fram till är följande:


-De oändliga och fantastiska vyerna och vidderna


- Kvinnornas vackra färgstarka kläder


- De underbara människorna ( när de är underbara, vilket de oftast är ;P)


- Människornas kreativitet och motto om att inget är omöjligt. ( Självklart går det att cykla med 6 st drickbackar
på pakethållaren)


- Att lycka och glädje verkligen inte sitter i hur mycket jag äger eller har utan i mer bestående värden


Självklart finns det fler saker, men nu vet ni någotsånär. Mamma du kommer förstå när du kommer hit :D


Helgen har gått i kontrasternas tecken. I fredags var jag och Paula och badade med Kevin, Flora, Astrid (en klasskompis till Flora) och Lilly på en klubb med swimmingpool. Barnen slutade redan kl. 12 och har från och med nu en veckas lov. Härligt för dem!


I lördags var jag på något så udda som hästpolo! HAHAH, tjenare, vilken gräddsport och ett sammanhang som jag flera gånger under kvällen tänkte, hur i hela världen hamnade jag här?! Jag, Ed, Mimmi, M-L och Mogge åkte en bit utanför Arusha för att hälsa på några bekanta till Anderssons vars son spelade hästpolo och skulle spela turnering under helgen. En rätt tråkig sport att titta på måste jag erkänna om man som jag inte är så vidare insatt i regler och vad spelet egentligen går ut på ( Andy hjälp?)


I skymningen dukades det upp värsta BBQ: n SJUKT gott och mycket mat!! Ett helt lamm och en gris fanns minsann där med… Pappa, du hade älskat det!!


Sov över hos Anderssons, vilka har blivit något utav mina extra farföräldrar här. Väldigt festliga och härliga människor. Så idag, söndag har jag varit på barnhemmet och hälsat på alla barn. Vilket har utökats till 12 stycken sedan sist. Hallego!!

 En vardag för många barn





Här har vi dem, brudarna på hästpolomatch


Matchen, hästarna och spelarna


Ser ni rovfågeln i trädet? Mäktigt!


Hoppas ni njuter av hösten. Nu börjar värmen komma på allvar. 17 C klockan 8.30 på morgonen och minst 30 C på dagen. Sa jag att AC:n i bilen gått sönder? ;P


Många kramar till er alla

Kommentarer
Postat av: Larsson

Alla bilder du lägger upp är helt underbara :) (och texten med såklart) Och du ser så brun och härlig ut! Nu ska det bli munken, i höstsolen! Men inga 30 här inte, inatt har det varit minusgrader! KRAMAR!

2010-10-11 @ 13:27:51
Postat av: Allan den yngre

Underbar läsning, mitt hjärta!

2010-10-11 @ 23:24:12
Postat av: mamma sjögren

Häftigt Alice!

Du passar ju klart in överallt även på en hästsport.....ser verkligen fram emot att se på riktigt vad som fängslar dej så, när det gäller tanzania.underbara bilder tycker jag också att du lagt in. puss puss.

2010-10-12 @ 18:25:25
Postat av: Frida

Hej min smula! Jag tycker inte alls det är konstigt att du är så förälskad i landet! Det verkar underbart! Jag ser fram emot att uppleva åtminstone någon del av Afrika en dag :)



Nu börjar det bli allt kallare här, visserligen har det varit gott väder idag. Det mörknar fortare också. Nu sitter jag och dricker och tar igen mig efter dagen.



Kul att testa på hästpolo, men det verkar inte vara en jättespännande sport :)



Ta hand om dig! Vi hörs snart! Kramar Fraj

2010-10-12 @ 21:02:54
Postat av: Frida

Hahaha jag dricker TE såklart! Haha så kan det gå... Jag blev för övrigt stannad av en trevlig polisman häromdagen som alkoholtestade mig :)



Puss

2010-10-12 @ 21:05:23
Postat av: Siss

Snygg du är i den randiga klänningen!

Jag har lagt en hög med klänningar och andra kläder på ditt rum som mamma ska ta med sig till dig. Bra va?! :)Saknar dig!

PUSS

2010-10-14 @ 20:41:08
Postat av: lisa

hej hej.

vill bara säga att du förgyller min vardag här hemma! kramar!

2010-10-16 @ 10:17:42
Postat av: Olivia

Jag vill också säga att du förgyller min vardag! Det är så otroligt gott att läsa dina tankar=)



GOtt att höra om dina känslor för Afrika och det är något speciellt med att komma bort från ett samhälle som är så präglat av komersiella och materiella ting. Jag tänker på det nästan varje dag att man inte behöver hälften så mycket av vad man har, och glädje borde ligga i så mycket andra saker.



Gott att hemlängtan kom och gick igen=) Vi finns här och traskar på i en vardag som är fin och givande på sitt sätt. Igår kom regnet efter minst 2 fina höstveckor. Nu känns mycket grått och mörkt. Den del av hösten som inte är så mysig om man inte sitter inne och tänder lite levande ljus med vännerna dvs=) Så det blir en hel del sånt.



Vad har du för adress, fresten?



Peace and love





2010-10-19 @ 10:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0