Regndans


Efter månader av väntan och torka har det nu 3 dagar i rad kommit regn. Eftersom detta är den korta regnperioden öser det ner typ 30 minuter eller på natten. Än så länge är det inget synbart resultat på växtligheten eftersom marken inte kan ta upp allt vatten, men luften är härlig och nya dofter har letat sig fram.


Annars har vi haft vår första punktering, testat biografen i Arusha som visar 2 filmer i veckan. En Hollywood och en Bollywood film. Efter en vecka så byts filmerna.  Jag har premiärkört barnen till skolan på morgonen och tagit bilen själv med Lilly in till stan…Där gäller det att verkligen vara på sin vakt och har tutan nära till hands.


En annan upplevelse värd att förtälja är den då jag glad i hågen tog dallan in till stan för att betala 3 st flygbiljetter i kontanter. Här föredrar till och med stora företag kontantbetalning, helt sjukt men men, eftersom flygbolaget vill ha Tz shilling fick jag i omgångar ta ut ca 1 miljon i landets valuta. Det blir en rejäl bunt att bära runt på i väskan vill jag lova. Väl utanför kontoret var det stängt! TACK för den! Köpte ett par lädersandaler i ren frustration…och tog dallan tillbaka hem igen...


Imorgon fyller Paula år så igår var det lite pysselverkstad här hemma. Paula sydde gardiner och jag bakade tårta och kakor. Blir ett litet firande ikväll med de wazungos som finns här på området.  Senare ikväll bär det av till flygplatsen för att hämta mamma och Karin. Ska bli väldigt skoj att få ha dem här i 2 veckor. Diverse utflykter och upplevelser står på agendan

Ciao!

 


Kommentarer
Postat av: Kusin Rebecka

oh brallan kor forsiktigt! Njut av att ha kara faster darnere & ta manga kort & filmer som vi kan fa se till julen! Langtar!

manga kramar ifran oss

2010-10-29 @ 08:47:46
Postat av: Johanna Hauptmann

kan tänka mig att trafiken är lite mer hektisk än i Götet. Alltid bra med lite övning;)



Ha det gött med mor din och njut av solen!!!

KRAM

2010-11-01 @ 14:57:49
Postat av: Anette Sjögren

Hej Alice!Helt fantastiskt att läsa om Dig/Er,du verkar ha det bra. Synd att du inte stannar längre för då hade jag kommit och hälsat på dig.Här har höststormarna börjat ge sig tillkänna. Ha det så jättebra och var rädd om dig!Hälsa Alla och många Kramar

2010-11-04 @ 11:25:03
Postat av: Sara Andersson

Du verkar ha det bra Alice! Sjalv har jag inte mkt att rapportera, min blogg sitter pa hyllan lite.

Kul att se lite bilder! Ska du aka hem till jul eller hur lange blir du kvar?

Kram!

2010-11-08 @ 12:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0