Livet på en pinne - Zanzibar

Hej på er!
Veckorna rullar på och fortare än kvickt är jag hemma i kära Svedala igen.

Sen sist har jag testat klimatet på Zanzibar (sol och bad med andra ord). En fantastiskt skön semestervecka tillsammans med mamma och Karin. En ö som annars starkt kan rekommenderas. Vi tog det lilla lugna men gjorde iaf två utflykter, en till Stone Town och en kryddvandring. Ändå intressant och känns som ett måste när man är där. Det var gott att få visa dem smakprov ur min vardag och jag tror att resan har gett många intryck och minnen för dem att ta med hem.

 

Förra och denna vecka befinner sig Paula på kurs i Alexandria, Egypten,så det är jag och Ulrik som är hemma. Idag är dock Ulrik och Filippa på safari i Tarangire parken över dagen och jag hemma med de andra barnen.

 

Jag har också blivit bestulen på min väska, genom bilfönstret när jag satt i mitten av baksätet. Väldigt tråkigt och har inneburit extrajobb eftersom pengar, körkort, VISAkort, kamera, mobil etc försvann. Men jag försöker att inte gräma mig för mycket över det längre utan är tacksam att det ”bara” var materiella saker jag blev av med och ingen person som blev skadad. Har dock förlorat alla nummer, men samma svenska nummer kommer gälla när jag kommer hem. Käckt!















puss Alice

Kommentarer
Postat av: Siss

Ser LJUVLIGT ut!!! Och vilken härlig färg du har fått! Saknar dig här hemma och längtar tills när du kommer hem men se till att njuta riktigt mycket nu de sista veckorna!

Puss Julua

2010-11-13 @ 08:59:51
Postat av: jojjsingen

Du är såå vacker min vän! Ser ändå att du har det bra så det vore ju dumt o fråga " Hur har du d?" =) Håller med Syrran, njut järnet!

Much love

2010-11-13 @ 09:11:28
Postat av: pauline

SÅ underbara bilder! Härligt att få familjebesök!! Inte lite avis på din vackra bränna ;) här ligger snön på backen! kommer till göteborg om två veckor och önskar så att du var där så vi kunde ses.. men jag får längta lite till och tills dess får du njuta järnet!! lovelovelove

2010-11-13 @ 18:21:35
Postat av: Kusin Rebecka

oh vilka underbara bilder! Ser ut som ett riktigt paradis, ni ser verkligen ut att njuta ordentligt! Langtar sa efter att fa ses, nu ar det inte lang tid kvar. Ta hand om dig!

manga kramar ifran oss

2010-11-14 @ 00:28:40
Postat av: Helga

ALLLAN min kvinna! Vilka fantastiska bilder, vad härligt det ser ut!



Jag räknar ner dagarna nu till jag får se dig igen och ta en ordentlig fika på ett av götets alla goa caféer :D :D

Saknar dig med andra ord - MASSA!!

puss

2010-11-14 @ 14:35:53
Postat av: Sandra

Åhh, det ser så varmt och skönt ut!! Hoppas att du har det riktigt bra. Skulle så gärna vara där med dig!

2010-11-19 @ 16:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0