Efter regn kommer sol eller nåt

HEJ!
Denna vecka är min sista hela vecka som nanny och i Arusha. Galet att jag är på svensk mark igen om 3 veckor. Men innan dess är det mycket som ska hinnas med :D. En sväng till Nzega, Nkinga, Dar es Saalam och än en gång Zanzibar står på programmet. Måste få lite färg på kinderna innan jag möter SNÖN och kylan hemma…

I lördags var dags för julmarknad på klubben. En årlig tillställning för alla wazungos i Arushatrakten. Lite smått hysteriskt, men ändå helt okej. Första gången på en julmarknad som jag svettas ihjäl och febrilt letar efter skugga och något avsvalkande att dricka. Normal status på en sådan brukar ju vara förfrysta fötter typ..Annars är det inte mycket till julstämning eller överhuvudtaget något som påminner om att julen snart står för dörren.

Det har också hänt att det har börjat pratas i byn om att jag visar för mycket ben.( jönoma gobbar!) Har haft klänningar och kjolar som gått till knäna istället för under vilket har resulterat i att jag har fått en tillsägning som jag verkligen respekterar så hädanefter är det endast halva vaderna som visas (som vi alla vet är ben, höfter och stora rumpor väldigt attraktivt här). HAHAH! Helt sjukt egentligen, men så kan det vara. Vill ju inte väcka mer uppmärksamhet än vad man redan gör så att säga. 

Igår följde jag och Lilly med ut i byn på ett kvinnoprojekt som bl a går ut på att lära kvinnor diverse olika stygn. Kan inte påstå att jag kunde hjälpa till så värst mycket. Textilslöjd var kanske aldrig riktigt min grej...;P



Var beredda, fortare än kvickt kommer jag igen

Peace


Kommentarer
Postat av: Lojsan

Alice! NN på G lr? =) Haha ja de där med olika kulturer kan upplevas på många olika sätt...! Gött o höra att du har de nice iallafall! Njut av värmen, här i K-town har de varit -12'C i några dagar...gött! Ha de bäst Al vi kanske kan ta några sy-lektioner tillsammans när du kommer hem ;) Pöss köss!

2010-12-01 @ 20:17:31
Postat av: Mio

Hej Alice,



Vilken undrbar blogg, och vilka bilder!

Jaså, du går runt i för korta kjolar HA HA HA! :-)



Du lär få en chock när du kommer hem, för här ligger tempen på stadiga -10 och med lite nordanvind på det, är köldskador ett faktum.



Så njut på du, hälsa resten av gänget!

Stor kram och ha en säker resa hem.



Kram Mio

2010-12-02 @ 09:36:27
Postat av: camilla

haha vi är beredda allan! och vi ser fram emot din ankomst. se nu till att skyla dina ben så mycket du kan innan du åker hem, annars kanske inte gobbarna låter dig åka hem;) hoppas semester-resandet blir nice!



love

2010-12-02 @ 09:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0